donderdag 12 november 2015

ADD en het huishouden

Steeds meer puzzelstukjes vallen op zijn plaats nu ik weet dat het een naam heeft.
Waarom kom ik er nu mee naar buiten?
Ik wil mijn ervaringen delen
Ik wil me niet meer perfecter voor doen dan ik ben
Ik ben zeker niet lui
Ik ben creatief en altijd bezig
Kortom ik wil me niet meer verstoppen achter een masker van een stepford wife hoe wel ik groot fan ben van deze films is het precies het tegenovergestelde van wat ik ben.

Nu moet ik er nog mee leren om gaan. (nou ja tot nu toe op mijn manier valt er mee te leven.)

Ik ben in mijn huis voortdurend afgeleid niet zozeer door mijn kinderen maar door werkelijk alles om mij heen ik kan me niet op 1 ding te gelijk focussen.... geloof het of niet maar ik ben eigenlijk met de afwas bezig en toen kwam het in me op een blog te gaan schrijven over een ADD huisvrouw.

Of ik ben bezig met de was en zie dat het ook wel nodig is om de badkamer eens goed te gaan schrobben. Dan gaat de deurbel komt iemand onverwachts op visite.
Tegen de tijd dat het avond is en ik de kinderen op bed heb mag ik blij zijn dat ik een paar dingen volledig heb voltooit.

Wat ik probeer te doen maar niet altijd lukt zijn lijstjes maken en die af te strepen.
Tenzij ik vergeet op dat zelfde lijstje te kijken.
Wat ook wel helpt is de items te tellen waar ik mee bezig ben te tellen bijvoorbeeld bij opruimen.
Dit geeft me het beetje structuur dat ik nodig heb om me op 1 taak per keer te focussen.

Wat ik mezelf aan probeer te leren is nergens aan te beginnen als ik van te voren weet dat ik het niet ga afmaken.
Minimalisme helpt erg bij een ADD huishouden: hoe minder spullen hoe minder chaos het is in je huis en hoofd.


Ga weer verder met waar ik gebleven was :D

Heb je vragen of wil je reageren?
Dat kun je hieronder doen.




1 opmerking:

  1. Zo herkenbaar! Als mama van vier! Je schrijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen