zondag 22 juni 2014

Wonderdochter, potjes training.

In mijn vorige blog heb ik uitgelegd dat onze Wonderdochter Autisme heeft.
Dit betekend dat ze veel langer erover doet om dingen te leren.

De uitdagingen waar we o.a. voor staan zijn, praten, aan en uitkleden en

Potjestraining.

Die vanaf vorige week weer finaal de mist in is gegaan doordat er op de groep een ochtendluier is aangeboden voor in te poepen.

Nu denkt ze dat het mag en poept en plast madam al een paar dagen ook in haar ondergoed.

We zijn al langer dan een half jaar met haar bezig en het ging goed.

Baal als een stekker en ga morgen met de leidsters overleggen hoe we dit anders kunnen aanpakken.

De motivatie die we gebruiken zijn stickers en kleine kadootjes bij de grote boodschap.

Bij de verhalen op het internet over ouders die voor de zelfde uitdaging staan of hebben gestaan, zakt me de moed in de schoenen.

Ik weet dat we het goed doen hier, maar het is een grote grote uitdaging.


1 opmerking:

  1. Wat balen zeg, kan me jullie teleurstelling helemaal voorstellen. iets in me zegt als ik jullie verhalen lees dat je zou kunnen proberen om beeldend met haar te communiceren. Op een rustig moment met haar telepatisch contact te maken en het beeld van op het potje plassen en poepen over te brengen.al die woorden komen niet binnen bij deze kinderen. Jou zou er ook een plaatje van kunnen zoeken om bij het potje te gebruiken zodat ze het ook kan zien. Succes! Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen