vrijdag 5 juli 2013

Ontwikkeling wonderkindjes

Ff snel tussendoor, met lelie gaat alles goed ze is flink veranderd.
Gister was ik haar aan het badderen in de tub (wat ik altijd in de woonkamer op een kruk doe) viel het me op dat ze zich om wilde draaien omdat ze de tv wilde zien.
Schijnbaar heel interessant, ik geniet erg van de tijd die ik haar in bad doe alleen met dit bewegen maakt ze het me een beetje lastig met vasthouden. 
Ook wil ze telkens gaan staan..
Iemand tips voor mij? Gebruiken jullie veel water? Of minder? Of houden jullie de baby op een bepaalde manier vast?
Ze wordt dus erg alert, ook als ik haar hoi zeg begint ze lief te lachen :wub
Ik leg ze nu 1 a 2 per dag keer op haar buik al een tijdje maar ze vind dit niet leuk omdat ze dan moet gymmen om haar hoofdje op te houden (kost wat moeite in de box) terwijl tegen mij aan ze haar hoofdje wel makkelijker op tilt..
Slapen doet ze in de avond van 23 tot 5 dus daar ben ik erg blij mee :)
Drinken wanneer ze maar wilt ze clustert in de ochtend wat niet zo handig is.. en in de avond van 18 tot 20. De rest van de dag komt ze wel netjes om de 3 uur ik hoef eigenlijk niet meer op de klok te kijken.
Ik hanteer nu de Neh,eh,heh, methode die kreetjes kloppen echt bij haar ik weet gewoon wat ze nodig heeft door bepaalde kreetjes die ze maakt. Wel fijn om te weten.
De 5 klanken
  • Nèh - Als je baby honger heeft, maakt het de welbekende zuigreflex die bij het voeden hoort. Dit veroorzaakt de klank ‘nèh’.
  • Èh - Dit hoor je wanneer er een boertje dwars zit. Dit is simpel op te lossen door je baby tegen je borstkas te houden terwijl jij rechtop zit. Klop zachtjes op de rug of billen, zodat het boertje eruit kan.
  • Owh - Deze klank wordt veroorzaakt door de gaapreflex, en geeft aan dat je kindje moe is.
  • Eairth - Dit geeft aan dat je baby een windje moet laten. Leg je baby op je borst en wrijf met de klok mee over zijn buikje.
  • Heh - Dit geeft aan dat je kleine het oncomfortabel heeft. Controleer of het niet te warm of te koud is, en check de luier.
R. is over naar groep 4 de jongen leest op school boeken van groep 6 dus ik ga hem binnenkort de Harry Potter serie geven.
Ook al is hij 7 ik leer ontzettend veel van deze einstein, zo ben ik deze week te weten gekomen dat een komodo varaan net zo hard als een mens kan rennen, en dat als hij 47 is de aardolie op is. XD Over een paar weekjes gaat hij naar de ruimtevaartbeurs in Utrecht hihi ik kan niet wachten tot hij dan thuis is blablablablabla. Soms moet je m echt even zeggen dat ie moet stoppen want hij houdt niet meer op.
Ape trots op m!

Met C.  gaat ook alles goed ze is nu 3 keer naar de logopedie geweest voor oefeningen want nu met 2 en een half kan ze wel heel wat woorden maar zinnen bouwen doet ze nog niet, al begrijpt ze echt heel veel terug praten kan of doet ze niet vragen met ja antwoorden doet ze niet, zoals "wil je krentjes?" Ze zal geen ja zeggen maar haar handjes bij elkaar knijpen en huuuuh! roepen van enthousiasme, hieraan kan ik zien dat ze het wilt maar ja zeggen doet ze niet en dat terwijl neeee geen probleem is :)
Nu kan ze al een paar zinnetjes sinds die keren dat we bij de logo geweest zijn. Zoals 'ik uit' als ze uit bed of stoel wilt of als ik haar mooi heb gemaakt roept ze de hele tijd 'ik mooi'.
Ik hoop dat ze snel zal leren praten want verlang ernaar wat reactie terug te krijgen van haar. Verder doe ik er wel veel mee ik praat de hele dag met haar lees haar veel voor en probeer haar op een speelse manier woorden te leren. Nu staat het woordje 'ja' op het programma zodra ze die kan 'ja mama/papa...'
Met mij is verder alles goed heb het er maar druk mee.
Ik vloei wel nog steeds een klein beetje en hoop dat dit gauw stopt want ben het een beetje beu, dat infuus heeft dan toch niet zo goed geholpen deze keer.
Gek genoeg hoefde ik na de bevalling geen liters te plassen wat ik bij de 2e wel had..
Nou ja het zal wel over gaan.

Hier nog wat foto's die ik gemaakt heb






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen