dinsdag 9 april 2013

Hoe het met ons gaat



Ik ben weer beter :)
en de rest van het gezin ook. We waren gewoon nog niet aan de beurt geweest.

Ik weet het ik ben er maar weinig, ik probeer mn huishouden overeind te houden.
(voor zover die nog staat haha)

Emotioneel ben ik een gigantisch wrak volgende maand zouden de  tweeling alweer 1 jaar zijn.
Het is heel snel gegaan het lijkt alsof het gister gebeurden..
Meer kan je lezen op http://2gezichtjes.blogspot.nl/ het blog waar ik maandelijks even een briefje schrijf naar onze Liefde en Licht. Ik wou dat ik mensen kon helpen die dit doormaken..
 Van de week in dit dorp weer een kleintje gegaan naar het licht.. zo moeilijk.

Lichamelijk gaat het vrij normaal nu de kleine had sinds 30 weken in een stuit gelegen maar gelukkig kwamen we er gister achter dat het niet meer zo is :) Een hele opluchting.
Vandaag kon ik het wel goed merken dat de baby gedraaid was want lopen is een hele vermoeiende pijnlijke taak geworden, maar goed gezegend met de kwalen komen we er wel. 

Gister hebben we ook een intake gehad voor de onderzoeken voor WZ en die viel opzich wel mee.
Ze gaan kijken of ze samen met de school aan de tempo kunnen gaan werken en aan een stuk acceptatie van school uit naar WZ want ja sommige kinderen zijn nu eenmaal een beetje trager van aard.

Het CB begint zich meer te bemoeien met WD die volgens hen een achterstand heeft met praten en ze willen haar zo graag een 3e dagdeel bij me wegplukken dat ze ons er al 6 keer over lastig hebben gevallen terwijl die kleine nog maar net begonnen is op de PSZ dit doen ze door onaangekondigd aan de deur te verschijnen of te bellen.
 Terwijl ik vind dat ze nu juist op gang komt met praten helaas nog geen volledige woorden maar ze heeft wel laten zien dat ze het kan, deze dame kan geen poes zeggen maar poe en zegt wel correct krokodil.... En als ik liedjes met haar zing maakt ze liedjes af en ze begrijpt zo veel meer dan mensen van haar weten of verwachten.
Ondertussen wilt ze nu wel 3 keer per dag op het potje zitten en doet haar best er wat op te doen al heeft ze het dan al wel eerder in haar broek gedaan.
Ze tekent als de beste en ze is gek op wandelen en dieren, ze is naar iedereen vriendelijk.
Voor mij doet ze het prima. 

Met mijn hardwerkende wonderman gaat het ook prima. Hij heeft vakantie gepland voor 20 mei vanaf die datum heb ik 3 weken de tijd te gaan bevallen, en ik wil deze keer echt geen inleiding dus ik ga er dan alles aan doen :D 

Het spijt me als ik niet vaak reageer op blogs maar ben echt moe, het liefst zit ik meer op de bank.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat?


Liefs Famke



3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie allemaal weer beter zijn! Groot gelijk neem jij je rust en bloggen dat komt wel weer. Ik denk dat je heel goed mensen kan helpen bij het verlies van hun kind. Ze komen op je pad en soms is enkel een woord of gebaar of het weten dat je een heel diep verdriet deelt al voldoende op hulp te bieden. Mijn blog sluit precies aan bij jouw verhaal van het cb. Fijne dag, liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk even wat lezen bij jou! Gezeur zeg, van het cb. Jouw feeling is het meest betrouwbaar op dit moment. Weet je, als ze echt een achterstand met praten heeft kan je vanaf haar derde eens laten screen bij een logopediste. Deed ik met de jongste hier ook.

    Lekker dat wonderman twee weken vrij gevraagd heeft in mei. Geeft niets als je het wat rustiger aan doet met bloggen. Ik kijk gewoon af en toe om het hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat ze wel iets achterloopt aangezien ze nu soms met brabbelen aan komt iets wat ze als baby niet gedaan heeft en juist daarom vind ik dat ze de kans moeten krijgen om die fase door te komen voor dat ze aan haar gaan plukken of trekken. En daarbij is ze een heel rustig kind allemaal wat niet in het mooie plaatje en boekje thuis hoort van het 'gemiddelde kind'.
      Ach ja en zo gaan we hier nog wel even door :D

      Verwijderen