zaterdag 13 april 2013

Een dag uit mijn leven als huisvrouw en mama


Een dagelijkse dag voor mij

Mijn dag begint met koffie (6.45), kinderen aankleden, ontbijt maken en tas inpakken voor school, zodra die naar school zijn is het even ik tijd dus onder de douche springen, na het douchen veeg ik de was tafel en douche bak schoon, grijp ik de was bij elkaar of 30 of een 60 graden was. Deze duw ik erin en dan ga ik ontbijten samen met de jongste.
De kleine zet ik aan het kleuren terwijl ik een afwas doe. ( vaak een afwas die na de laatste afwas gemaakt is)
Man gaat de deur uit om te werken.
Ik vouw een was op en hang de was die ik net gewassen heb. (geen droger)
 Ruim de rommel op speelgoed en dergelijke.

Rond 12 uur hijs ik de jongste in haar jas en hobbel met haar naar school om de oudste te halen en soms kom ik daar voor niets omdat hij blijft eten bij een vriendje.
Maar even vanuit gaan dat ie wel thuis komt lunchen.
Thuis aangekomen de kinderen brood geven even met ze zitten en bij kletsen over school.

Snel even de nieuwe afwas op het aanrecht zetten en rond 13.30 jassen aan en weer naar de school hobbelen iets wat ik gelukkig niet helemaal meer hoef te doen aangezien hij leert oversteken en het laatste stuk al zelf kan lopen.
Terug thuis gekomen  drinken maken voor de kleine meid en haar op bed leggen. (rond 13:40)

Weer even wat rommel opruimen, stoffen, en staat de 2e afwas op me te wachten (met de hand, ik zou graag een machine hebben maar er is hier geen plek voor een vaatwasser)
Na de afwas blaas ik even uit achter de pc en jaag ik gauw voor ik de kleine uit bed haal de stofzuiger erdoor heen.


Om 15.00 haal ik de kleine naar beneden voor een schone broek en hijs haar weer in de jas om de oudste te halen. Soms tevergeefs vanwege vriendjes waarbij hij spelen gaat.
Of ik neem een vriendje mee.
Thuis aangekomen tijd voor een koekje, drinken en zet ze aan iets leuks om te doen.
om 16.30 ga ik koken.

17.00 gaan we eten en kijken de kinderen nog wat tv terwijl ik ja hoor afwas nr 3 doe.
Om 18.30 douche ik de kids en leg ze als het me lukt tussen 19.00 en 19.30 op bed.

Iets voor gtst  ruim ik alles nog even op Kijk tv of ga zitten achter het internet. Wc doe ik vaak dan ook nog even gauw af.
Rond 22 uur komt man thuis die dan nog even gauw wat eet en de afwas voor die ochtend weer lief voor me klaar zet.

Respect voor de moeders die werken en dit allemaal nog moeten doen als ze thuis komen O_O




7 opmerkingen:

  1. Wow, wat komt jouw man laat thuis van zijn werk, wat een lange dagen maakt hij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt hij is taxichauffeur door de weeks en werkt dan van 12-22 en in de weekenden van 13.30 tot 1.00 lijndiensten de maandags en de woensdag is ie vrij. het zijn idd lange dagen.

      Verwijderen
  2. Haha. Klinkt zeer bekend. Mijn thuisblijfdagen zien er ook ongeveer zo uit. Als ik werk, moet ik veel 's avonds opruimen, schoonmaken, enz. Maar liever dat dan een spelletje met de kinderen of een speeltuinmiddag laten gaan. :)

    Voor kinderen is dit dagelijkse vaste 'saaie' ritme volgens mij trouwens erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt we hebben allemaal een soort van structuur nodig, nu op dit moment is het nogal verdeeld in het huishouden omdat ik zwanger ben en rustig aan moet doen. Dit is 2-3 uur werk per dag naast de verzorging en speeltijd met de kinderen. Ik merk nu dat als ik eens wat laat liggen het ook sneller opstapelt tot ik niet meer weet waar ik moet beginnen, ben straks wel blij als ik mijn energie en bewegingsvrijheid weer terug heb :D

      Verwijderen