dinsdag 26 maart 2013

Ook in de hemel doen ze aan recyclen...



"Mama? als mensen later dood gaan worden ze gerecycled."
Verteld Wonderzoon net toen ie uit school kwam.
"oh ja? wil je bij het oud papier of bij het glas verzameld worden?" Is dan ook mijn reactie, ik wist even niet wat ik hoorde. XD

Op een gegeven moment vertelde hij over dat ie op school het had over een rij mensen wachtend bij de poort  in de hemel. 'Och ja' het schoot me in eens te binnen dat het binnenkort Pasen is.
Maar omdat ik nog bleef hangen bij het recycle verhaal zag ik ik boven in de wolken de kliko's al staan.


En tuurlijk het verhaal rondom Jezus en de dood staat in deze katholieke school wel op het programma.
Zou Jezus ook gerecycled zijn? ... ehm ja ik moet morgen toch op gesprek bij de juf dus zal haar vragen waar ze dit vandaan heeft.

Als je erover nadenkt doen ze in meerdere culturen en religie's aan recyclen, de christenen/katholieken en andere takken heb je 2 bakken Hemel of Hel.
De Egyptenaren wogen je hart met een veer samen was het ene te zwaar dan kwam je niet in het hiernamaals.
Boeddhisten geloven in karma dat je meeneemt naar je volgende leven.
De maya's lieten je nog een aantal levels uitspelen voor je erheen mocht.

Tja ik persoonlijk  denk dat ieder mens hierboven ontvangen wordt als gelijken, we zijn zijn allemaal onschuldig aangekomen als baby. Het oordelen of beoordelen van anderen is iets menselijks ik denk niet dat je daarboven nog extra mag gaan boeten... al zouden sommige dit graag zo geloven.. en dat mag het is menselijk.

Het zet me wel aan het denken.. zodra we dood gaan hebben we dan nog wat dingen in ons vorig leven om over na te denken? Kiezen we dan voor de lessen die ons niet gelukt zijn? Gaan we door met oordelen nadat we dood zijn?

Wat geloof jij?










4 opmerkingen:

  1. Ik begrijp het wel tot as zal u wederkeren dit zal de juf bedoelen met recycle. Heerlijk al deze leuke verhalen van wonderzoon! Liefs Joke
    ps ik geloof in karma dat wat je nog niet hebt ervaren zal de ziel kiezen om weer terug te gaan om door de ervaring te gaan zodat heelheid bereikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja geniet van de gesprekken die we hier hebben er komen zulke leuke en wijze dingen uit m. Hij vroeg me daarstraks ook waarom we vorige levens vergeten. Allemaal vragen waarop ik nog steeds niet met zekerheid kan antwoorden.
      En die al een leven lang door mn hoofd gaan. :)

      Verwijderen
  2. leuk dat je zoon zo open is. Ik geloof dat ik mijn 'kindjes' in mijn armen kan sluiten die ik op aarde nooit in mijn armen had. En ook dat ik helemaal gaaf zal zijn en eindelijk Jezus zal zien.

    ( benieuwd hoe het met je gaat ).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik ook dat ik iedereen weer zal zien die ik hier mis. ( Hier gaat alles zn gangetje voel me goed moe :), geestelijk wel een stuk zwaarder nu de geboorte van de 2ling dichterbij gaat komen.)

      Verwijderen