donderdag 28 maart 2013

Goede doelen steunen op scholen, wat vind jij?


En ja hoor daar heb je weer het stukje karton waar de kinderen zelf hun spaarpotje mee moeten maken om vervolgens een goed doel te steunen.

Deze keer doen we niet mee, ik voel me zo belachelijk dat ik mn zoon maar een spaarpotje met kleingeld meegaf omdat hij anders 1 van de weinige zou zijn die zonder spaarpot aan zou komen.
Ik ben tegen het geschooi ja anders kan ik het niet noemen, tegen het geschooi bij kinderen, kinderen die denken het goede te doen die denken er niet bij te horen als ze geen goed doel steunen.

Om heel eerlijk te zijn wantrouw ik de goede doelen organisaties, heb ik er altijd mn bedenkingen bij.
Vragen als komt het werkelijk daar waar het nodig is?
Waar gaat dat geld heen? Waar geven ze het aan uit?
Is het waar? Zien we hier het complete plaatje?
Wordt er niet stiekem in gespeeld op schuld gevoelens van de goed bedoelende mensen?

Maar dit zijn kinderen die denken dat het een manier is om er bij te horen, ouders die bang zijn dat hun kind buiten de boot vallen als ze er niet aan mee doen.

Ik wil niet dat onze kinderen het idee krijgen dat het een meeloop actie is in plaats van een goed doel.

Ik ben voor goede doelen maar wel de goede doelen waar ik zekerheid over krijg.

Als er 1 snel geld weg zou geven zouden wij het wel zijn.
Maar niet tegen ons gevoel in.
Begrijp me niet verkeerd het initiatief is goed bedoeld maar iets voelt niet goed.
Bovendien wil ik niet dat mijn kinderen nu al geconfronteerd worden met oorlogen,hongersnood en de bruutheden van de mens. Ik wil ze met liefde en harmonie opvoeden en niet met angst en schuldgevoel.

Hoe denk jij over de goede doelen op scholen?
Vertrouw jij het?
Of geef jij zodat je kind niet buiten de boot valt?

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik zou navragen of we ipv geld geen oude kleding konden gaan inzamelen. Of lege flessen. Zodat het tastbaar wordt.
    Wat mij namelijk enorm tegenstaat aan de hele actie is het meegeven aan een kind dat geld de oplossing is.

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oude kleding of flessen zou beter zijn, leer je ze gelijk recyclen of speelgoed dat rechtstreeks gaat naar het gebied. Ik zeg altijd tegen R. dat hij nu nog niet over geld hoeft na te denken en dat ie moet genieten van het kind zijn. Ze proppen dit gedrag er al zo vroeg in, hoe creëer je robots... het wordt er met de paplepel ingegoten. Ook al is het nog zo goed bedoeld, kinderen horen niet blootgesteld te worden aan ellende maar aan liefde.

      Verwijderen