vrijdag 1 februari 2013

Zelf wasmiddel maken


Besparen op wasmiddel, dat klinkt me al een hele tijd goed in de oren al helemaal toen 2 weken terug er 5 liter zo de achterbak van de auto in droop...

 9 euro foetsie en de auto onder de rotzooi .. hij ruikt nu wel er g zoet haha :D

Ik ga het doen deze week laat ik manlief een keer een zak soda en sunlightzeep mee brengen.

Dit recept las ik

Voor 2,5ltr wasmiddel

40 gr geraspte sunlight zeep
2,5 ltr water
en 40 gr soda

1/2 ltr water laten koken, 
rasp de zeep en als het kookt meng je de zeep door het kokende water,
laten oplossen, 40 gr soda toevoegen,roeren, en als laatste 2 ltr heet kraanwater erbij.
Weer goed laten koken.
Daarna laat je het mengsel afkoelen voor 24 uur.

Ik heb het nog niet eerder uitgeprobeerd maar 2,5 ltr wasmiddel schijnt nu nog maar 18 ct te kosten!






3 opmerkingen:

  1. Jee zeg dat is goedkoop! Ik hoor graag het resultaat! Geweldig zeg om zo zelf je wasmiddel met naar eigen recept ook een geur aan toe te voegen. Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het werkt voeg ik wat druppels lavendel olie toe voorlopig heb ik nog een grote voorraad wasverzachter dus die maak ik er naast wel op :) Het is een beetje zoals de oma's het deden denk ik, als het net zo goed was ga ik er mee verder :) wordt vervolgt! Liefs

      Verwijderen
  2. Het lijkt heel simpel om te doen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen