maandag 4 februari 2013

Wonderkinderen Update CB en verder..


Ja hoor net weer bij het CB geweest, ik krijg wat van die vrouw!

Wonderdochter kon het zich precies nog herinneren dat ze de vorige keer in haar oren keek, en hoe vervelend en pijnlijk ze dat vond, dus ja die wilde echt niet naar binnen. Ik geef haar groot gelijk!

Weer dat zelfde boekje met plaatjes ze wijst een vrachtwagen aan en vraagt "wat is dat?" nou ik weet niet of er al veel kinderen van2 dat woord kennen maar wonderzoon noemde het een kachachel en wonderdochter noemde het enthousiast een trein, blijft dat mens 5 keer door vragen alsof er ineens vrachtauto uit zou komen rollen! Ik hoop dat ze het nog een trein blijft noemen want ze zat er germ bij te kijken van :"wat nou? ik doe het toch niet verkeerd?!"

Ik voel nog de irritatie

Vervolgens ging ze weer in haar oren kijken en moest wonderpapa haar onder dwang tegen houden terwijl ik zei "hou haar maar rustig anders raakt ze in paniek, hou haar niet vast" En toch moest het van dat mens.

Wonderdochter gilde het uit want vond de positie waarin ze vast geklemd zat niet fijn en had bovendien door de verkoudheid een rode binnenkant die ik nu met natuurazijn ga behandelen om ontsteking te voorkomen.

Ze deed mijn dochter pijn!

Over 4 maanden moet ze er weer heen om te checken of haar spraak vooruit gaat.

Ik kan niet wachten! Als het aan mij ligt gaan we er nooit meer heen!

---------------------------------------------------------------------------------

De verwijsbrief voor het onderzoek gaat morgen naar die stichting, over wonderzoon.

Ik vermoed dat de diagnose ADD zal zijn.

Heb er veel overgelezen en vrijwel alles komt overeen.

Nu heb ik hem een ochtend,middag en avond ritueel gemaakt die hij zelf kan afvinken.
En laat ik hem beneden aankleden zodat hij zich niet meer kan laten afleiden en ik zeker weet dat hij ook alles aantrekt. En dit lijkt m al een stuk te helpen.
Hij vergeet een boel iets waar een gemiddeld kind niet bij na zou denken denkt hij juist te veel of totaal niet bij na.
-------------------------------------------------------------------------
Ik ben moe, niets is goed genoeg, en dat terwijl ze dat voor mij wel zijn.
Na regen komt zonneschijn.. laat de zon maar komen, heb het gehad met de negatieve regenbui die me blijft uittesten, maar hoe het ook giet ik zal altijd trots op mn kinderen zijn, ik zal altijd de positieve dingen in hen blijven zien. Geen mens die mij anders kan laten denken.

Het moet wel een test zijn.. ik heb alleen even nodig bij te tanken.

Ouders met dit soort zorgen hoe komen jullie hierdoor heen?



8 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar! Ik was vandaag voor het eerst bij de schooldokter voor een extra ogentest van m'n oudste zoon, kwam ik ook heel geïrriteerd van terug. Met zijn ogen lijkt nu niks mis, maar ze kunnen het zo opblazen en uiteindelijk blijkt er niets aan de hand. Sterkte en het komt echt wel goed met de kinderen, zorg dat jullie samen veel lol hebben en geniet lekker van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vriendin van mij noemde het altijd het consternatiebureau, bij haar was ook altijd wat. Ikzelf heb met mijn zoontje nooit echt problemen gehad, gelukkig had ik lieve dokters die niets afdwongen. Maar ik kan me heel goed voorstelen dat je je wezenloos irriteert aan jouw CB. Sterkte ermee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet het eerste CB waar ik moeite mee heb, hun boekjes eisen gewoon best wel veel van een kind ze willen zoals ik het altijd zeg de perfecte fantasie kinderen (moeten ze echt voor in Stephford zijn, zie *Stephford wives) het aller 1e CB heeft me bijna mn zoon gekost, ze hadden bijna een lege spuit in hem uitgedrukt! Sindsdien vertrouw ik dat soort lui niet meer.
      Gelukkig hoef ik nu even niet meer.
      Ik ga proberen alleen ja en amen te zeggen de volgende keer.

      Groetjes Famke

      Verwijderen
    2. Oei dat klinkt ernstig! Ben je trouwens verplicht om bij zo'n CB te komen. Die vriendin van mij ging met haar dochter altijd naar de kinderarts waar ze al vanaf haar geboorte kwam. Zei weigerde naar het CB te gaan en heeft daar volgens mij nooit problemen mee gehad. Zou je eens kunnen navragen. En anders inderdaad kalm blijven, testjes doorlopen, kindjes een cadeautje beloven als ze het "goed" gedaan hebben.

      Verwijderen
    3. Ik vraag het me af of ze niet raar opkijken als je CB gaat weigeren, ik ken ook mensen die zich bewust niet laten vaccineren, de overheid houd alles in de gaten, ze zeggen dat je misschien niet verplicht bent, maar of ze dan niet hulpverleners naar je huis gaan sturen... overheid houdt ons meer in de greep dan ons lief is.
      Ik hou wel vol, er komt nog een baby bij ik zal dan bij de 1e afspraak gelijk wel even melden dat t nog niet praten kan :P Haha :D

      Verwijderen
  3. Zal ik je eens wat vertellen. Ik ben gestopt met het cb toen. En ben met bepaalde dingen naar de huisarts gegaan. Dat zou je met de oren ook kunnen doen.

    Toenertijd voelde ik me eenzaam. Er was ook geen Internet zoals nu. je bent gewoon een heel lieve moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Dat is het juist er is niets mis met dr oren,ze zoeken maar gewoon iets daar zijn ze goed in kwalen bedenken. Groot gelijk dat je toen naar de huisarts bent gegaan. Internet is een grote uitvinding, zo hou ik het uit in dit dorp :D En je kunt heel veel erkenning vinden met andere :)

      Verwijderen