zaterdag 23 februari 2013

Alternatieve anti-conceptie

Vandaag ben ik eens gaan zoeken naar de meest natuurlijke anti- conceptie middel.

Ik ga na deze zwangerschap borstvoeding geven voor een lange periode en bij mij heeft dit het effect dat mn menstruatie heeeeel lang weg blijft althans bij wonderdochter kwam de 1e pas 13 maanden na de bevalling.

In die tijd heb ik 6 zwangerschap's testen versleten want zat vrij vaak in de stress.

Ik had aan de pil kunnen gaan, maar om mijn lichaam weer in de war te brengen had ik geen trek in, bovendien heb ik hier en daar gelezen wat het nog meer met je lichaam kan doen.. nou nee dankje ik pass.

Condooms.. best effectief maar een mega afknapper bij vele

Enge spiralen met hormonen of zonder wilde ik ook niet het hoort gewoon niet in een lichaam thuis.

Dus heb al die tijd gezellig coïtus interruptus gedaan, niet super betrouwbaar.

Maar goed nu zwanger en wil echt geen rotzooi in mn lijf (noem me een hippie maar ja)

Ik hoopte op alternatieve kruiden die ongeveer het pil effect hadden maar heb deze nergens kunnen vinden,
dan maar temperaturen en mn lichaam netjes in de gaten houden.

Ik stuitte op een filmpje over de lady comp een apparaat dat een thermometer en stoplicht in een is om je rood bij ovulatie aangeeft en groen voor veilig en daarbij je temperatuur ook aangeeft. (volgens mij zit er nog een wekker op ook.)

Het is een nieuw spaar doel want dit apparaat is niet goedkoop maar wel de meest gezondste optie om je eigen lichaam te leren kennen en zwangerschap te voorkomen. ( En ook een boel stress)
En als je niet menstrueert door borstvoeding is dit dus verrekte handig.

Ik wil voor de pearly gaan volgens mij net zo effectief en wat goedkoper.


En tot die tijd lekker genieten van de rest van mn zwangerschap :)



3 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi alternatief goed dat je het hebt gevonden! In deze tijd is het toch vreemd als er niet iets is uitgevonden waarmee je je lichaam kan controleren. Zie hier mooi ben wel heel benieuwd hoe betrouwbaar dit is.Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 99,3 % Maar het is wel even sparen dus tot die tijd wordt het straks de thermometer. :)
      Liefs

      Verwijderen
  2. Met de laatste gebruikte ik tijdens de borstvoeding een lichte pil ( cerazette). Daar zit maar één hormoon in, die niet gevaarlijk is voor het kindje.

    BeantwoordenVerwijderen