woensdag 9 januari 2013

Ze mag volgende maand gaan beginnen op de PSZ!!




Ons kleine meisje wordt ineens zo'n grote meid straks,
5 februari mag ze starten voor 2 ochtendjes in de week op de peuterspeelzaal.
Gister kreeg ik het telefoontje, ik was verrast omdat het nog al snel ging.
Toch een kleine knoop in mn maag omdat ik straks die paar uur in mn eentje zal zitten.
Het zal weer wennen zijn die paar uur helemaal voor mezelf te hebben, ik ben zo gewend al mn aandacht aan mn kids te geven.

De voordelen:
Ze zal vooruitgaan in spraak,
leren delen,
leren spelen met anderen,
wennen aan het idee dat er meer kinderen om haar heen zijn,
een goede start voor de basisschool.

Dus straks gaat onze grote meid met haar Hellokitty rugzakje met luier en doekjes en appel op pad om een hele ochtend plezier te maken. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

De laatste weken is ze extra knuffelig en geniet ze van alle aandacht.
Dus ik hoop eigenlijk liever dat ik sta te brullen dan dat zij er een drama van zal maken..

Bij mn zoon was het dag mama! en nog voor ik de deur uit was, was ie me al vergeten en ging ie spelen.

Ik was bij hem toen best wel beledigd want hij mistte mama niet eens, en toch het maakte het mij wel makkelijker wetende dat hij lekker ging spelen en niet aan mn broek bleef hangen en er een drama van ging maken.

Hopelijk zal zij het ook zo doen.

Ik ben echt benieuwd, maar ik zal ze wel missen... :')

3 opmerkingen:

  1. Ow lief, wat een geweldig nieuws! Het zal wel wennen zijn, maar goed het is in haar voordeel.
    Hier is het proces vertraagd (door omstandigheden), maar zodra de rust terug is zal ik er ook aan moeten geloven..

    Veel liefs,
    Mama Krieltje
    www.mamakrieltje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk voor wonderdochter maar kan mij helemaal voorstellen dat het voor jou weer even vreemd is. Kun jij lekker genieten van een paar uurtjes voor jezelf!In ieder geval heel veel plezier voor jullie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt wel goed :) Gelukkig heb ik hier al iets ervaring mee en weet ik ongeveer wel hoe het loopt, de meeste kindjes gaan gewoon lekker spelen en na een paar uur staat mama daar gewoon weer :D Nu nog als wonderzoon op school is of bij een vriendje heb ik er heimwee naar, het zal wel een moedergevoel zijn :)

      Verwijderen