vrijdag 21 december 2012

Het middel tegen eczeem en drogehuid

Al jaren.., ik denk al vanaf de pubertijd vecht ik tegen de puistjes en eczeem.
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd van gels van 60 euro tot anti-schimmel crèmes van de dokter.
Niets dat hielp de crème was zo vet dat ik ook clearasil erbij kon gaan gebruiken want ze verstopte me en de gels vaak op alcohol basis droogde mijn huid zodanig uit dat je de vellen van mn hoofd kon plukken.
Ik heb zelfs mn huid een keer gescrubt met een papje van havermout/yoghurt en honing, die ik er binnen 5 minuten afhaalde omdat mn huid inbrand stond.

Nu met de winter en zwangerschap is het door de hormonen in mijn lijf erger dan ooit.. tot 3 weken terug.
Ik kreeg de tip mijn huid in te smeren met een paar druppels olijfolie na het douchen.
Werkelijk ik zag de dikke puisten al voor me..
Maar ja alles al geprobeerd gehad en al flink veel geld te hebben besteed aan dure chemische rotzooi dacht ik 'waarom ook niet'

Ik gebruik het spul nu al 3 weken gewoon olijfolie
 na 1 uur voelde ik mijn huid al verbeteren en nu na 3 weken is de droge huid weg.
Heb een voor en na foto van mijn voorhoofd en ik zie duidelijk het verschil.

Het is niet te zien aan de voor foto maar mn gezicht zat onder de schilfers, eindelijk heb ik een babyhuidje.
Dag dure crèmes! hoi olijfolie.

Wie weet helpt het ook bij psoriasis...?

Anti Rimpel
Rimpels worden er strakker van heb ik gelezen, maar denk ook dat dit meer heeft te maken met je levensstijl, veel water drinken, minder stressen.

Striae
Mijn oma had me toen al gezegd (had ik maar geluisterd) smeer je zwangerschapsbuik in met olijfolie zo verminder je de kans op striae
Nu doe ik het dus wel braaf.

Voeten verzachten met de olie goed inwrijven en er katoenen sokken overheen aantrekken.

Nagels
Voor de nagels te verstevigen is het ook prima

Tanden
Deze tip wil ik zelf ook uitproberen:
Na het tandenpoetsen het tandvlees in masseren met een druppeltje olijfolie (dit is tegen bloedend tandvlees).
bron:   http://www.eco-logisch.nl/magazine_content.asp?ContentID=340&magazine_cat_id=


Haren
Volgens Mama Krieltje 
Ook perfect als crème spoeling




5 opmerkingen:

  1. Mijn jongens hebben ook last van schrale wangen nu het buiten kouder is. Ik ga het ook proberen; een natuurlijk product dus kan sowieso geen kwaad toch? Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik smeer er de de droge mond van mn zoon ook mee in,het is natuurlijk het trek goed in de huis in tegenstelling tot vaseline waarmee je we goed invet maar de huid weer verstopt. Het is zeker uit te proberen iedere huid is anders en reageert anders ik hoop dat het voor je zoons werkt, suc6!

      Verwijderen
  2. Olijfolie is zeker goed en laat geen vettige laag achter. Ik ben blij dat je dit gevonden hebt. Ik maak mijn scrub zelf en gebruik er dus ook olijfolie in en heb dan ook een babyzacht huidje zonder uitdroging. (hij staat op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal op je blog kijken voor de scrub ik denk dat dat voor 1 keer p week perfect is :D

      Verwijderen