zaterdag 24 november 2012

Wonderdochter gaat een nieuwe fase in



Ja hoor we zijn een nieuwe fase in gegaan mijn wonderdochter heeft ontdekt dat als ze haar zin niet krijgt dat ze de boel bij elkaar gilt als een speenvarken. Was even vergeten dat meisjes dat deden..

Vanmorgen wilde ze een speelgoed auto niet delen met haar broer en gilde de hele boel bij elkaar alsof het een regelrechte ramp was.

En weer kwam de conclusie dat dit een reden was om haar voor 2 ochtendjes naar een Peuterspeelzaal te brengen ( de aanvraag hebben we gister weggebracht), want wie kan haar beter leren delen dan andere kindjes. En daarbij vind ik het een goede voorbereiding op de kleuterschool. En al zal ik haar missen dan heb ik mijn handen even vrij voor het huis terwijl zij lekker aan het spelen is :)

Voor de thuisblijfmama's wanneer kwam jij tot de conclusie 
dat de PSZ of KDV een goede optie was voor je kind?






5 opmerkingen:

  1. Afgelopen week, toen Ozz besloot dat Luna een klimrek was. In plaats van een kindje.
    Hier lees je daar alles over ;) http://krieltje82.blogspot.nl/2012/11/ozz-de-holbewoner.html

    Die schreeuwfase ken ik. Is dat meisjes eigen? Want dan is Ozz toch wel een beetje vrouwelijk ;)

    Liefs,
    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gelezen ;) Hier is het echt een gilletje die door merg en been gaat zo fel en hoog. R. Had rond die tijd driftbuien van ruim een uur waarbij z'n eten omhoog kwam gelukkig met veel negeren is dat toen iedere dag met 5 minuten verkort :D Ik liet hem zn gang gaan,

      haar heb ik daarstraks de auto afgepakt voor haar neus aan R. gegeven en haar in de box gezet... lang leven de box! na 2 minuten mocht ze er weer uit en kreeg ze haar auto weer.

      Maar gister ook voortdurend de pc uitdrukken en zelfs na haar 'time out' probeerde ze het gewoon weer, dus echt even volhouden en voet bij stuk houden haha wat een ondeugd :) Dat is mijn pakkie an,maar hoe dan ook ik denk dat het voor een peuter goed is zich op sociaal gebied te ontwikkelen :)

      Gilt Ozz dan ook zo schel?

      Liefs Famke

      Verwijderen
    2. Ozz gilt inderdaad enorm schel. En met een grote grijns, omdat ik daar absoluut niet tegen kan en hij weet dat!
      Computers uitdrukken, ha dat doet hij ook! En muis afpakken en nog steeds het liefst de hele dag op schoot hangen... *zucht*

      Liefs!

      Verwijderen
    3. Dat op schoot hangen is wel lief niet altijd handig maar wel lief, C. gilde daarnet nog even leuk in mijn oor toen ze haar zin niet kreeg het zal wel een fase zijn..
      Komt wel goed
      Liefs

      Verwijderen
  2. Jongens kunnen ook heel hard schreeuwen, heb ik zo aan de lijven ondervonden hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen