vrijdag 30 november 2012

Voor en na delen van de Copic markers

Ik kleur echt heel graag, een hele tijd terug had ik de copic markers ontdekt stiften die hele mooie overloop tinten maken. Ik moest en zou deze hebben. Met mijn gekke kop 15 stiften gekocht voor (schrik niet) ik geloof 36 euro (weet niet meer)

Dit zijn mijn voor en nadelen over deze stiften

Voordeel
is dat ze super mooi zijn om mee te werken en leuk ook, de copic sketch zijn navulbaar aangezien er een groot nadeel is dit nog een redelijk voordeel.

Nadeel:
-Ze zijn gauw op
- de gewone copics zijn niet navulbaar
- de fineliner die erbij zit vlekt zodra je ook maar in de buurt komt
- En de grootste je bent voor 36 stiftjes ongeveer 130 euro kwijt

Alternatief
Ja ze zijn er wel
de Spectrum Noir markers deze zijn nog redelijk betaalbaar maar nog...

-Ecoline al vind ik deze niet geschikt voor kleine plaatjes
-Kleurpotlood
-Of doormiddel van een bepaalde techniek met gewone stiftjes te kleuren kom je er ook wel ongeveer.

Gelijk aan de Copics zijn Spectrum noir markers
Bic Mark-it permanent markers ( niet verkrijgbaar in NL, zoja dan hoor ik het graag!)

Sharpie (geloof ook niet verkrijg baar in NL)


Gister even een klein tekeningetje gemaakt

Ze zijn bijna op en zoals ik al zei de speciale fineliner die erbij hoort vlekt

Ben jij ook gek op dit soort stiften en meer informatie voor mij en onze portemonnee dan hoor ik het graag

Deze 2 zijn met gewone kinderstiften gedaan nog een goedkoper alternatief  :)


12 opmerkingen:

  1. Ik ga dit blog even doorlinken bij Ashley :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi! ik heb net de link gekregen van maam krieltje en even je stukje gelezen! en ben het niet met alle nadelen eens over de copic markers :P Alle stiften zijn navulbaar! alleen bij de ciao zul je dit op een andere manieren moeten doen dan bij de sketch of gewone. Het kan dus wel! overigens zijn de ciao inderdaad sneller leeg, dit komt omdat er minder inzit dan in bv een sketch marker. De grootste tip die ik voor jou en je portemenee heb is kopen van sketch stiften via marktplaats!! soms zitten er echt goede deals tussen en ook al zijn ze veel gebruikt en mischien sneller op je kunt ze dan hartstikke makkelijk weer navullen! en een navul verkopping kost 7 euro (hiervan kan je een sketch marker +/- 10 keer bijvullen) dus als je het zo bekijkt kan het best goedkoop! ik heb geen ervaring met de fineliners en andere pennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. btw heb je voor mij een mailadres ik wil je even iets doorsturen!!??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij zo'n pakketje van 5 zit zo'n fineliner deze is beter te gebruiken nadat de afbeelding gekleurd is, ik zelf heb weer geen ervaring met stempels al ziet het er geweldig uit !:)
      Mijn email littleminimama@hotmail.com

      Ps: ik wist niet dat de 'gewone'van ciao na-vulbaar waren ik dacht alleen de sketch

      Verwijderen
    2. Hoi, ik heb even een filmpje voor je opgezocht over het navullen van copic ciao markers, (is makkelijker dan uitleggen) http://www.youtube.com/watch?v=K2Y-defWgsk

      En nog een tip, vlekken die je maakt met je markers, evenals je markers zelf schoonmaken kun je het beste doen met van die desinfecterende alcohol handgel van de kruidvat! kost bijna niks en gaat super makkelijk!

      Verwijderen
    3. Dankjewel voor je tips ik denk dat ik idd af en toe een keer een vulling haal en mezelf af en toe een keer verwen met een paar nieuwe stiften en zo de collectie uitbreid.
      Want het zijn te leuke stiften :)

      Verwijderen
  4. Oh wow dat ziet er mooi uit! Ik ken het helemaal niet en kleur/teken ook nooit maar vind het wel mooi om te zien met die kleurverschillen waardoor het een heel ander beeld krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze worden nog veel gebruikt om manga mee in te kleuren de schaduw effecten zijn idd prachtig :)

      Verwijderen
  5. Ik ben gewoon helemaal verbaasd dat je zo iets moois kan maken met stiften. ga het aan mijn dochter laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil je mij even mailen, ik heb wat adressen voor je.

    Gr. Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen