donderdag 17 november 2011

Sint slaat mijn buren over =(



Dit moet echt even van me af hoor, ik bracht net mn zoontje naar school en ons Ethiopische buurmeisje liep met ons mee en die vroeg waar Raf altijd zn schoentje deed plaatsen.
Raf trots vertellen dat ie geen schoen had gezet maar er vanmorgen toch nog een kadootje bij zn schoen lag. (Piet haalt bij ons gekke fratsen uit.)
Ze zei heel zielig bij mij zat er niets in Sint heeft het vast te druk om bij iedereen langs te gaan...

Toen brak mijn hart in 2en en kwam het in mij op dat zij door hun cultuur misschien helemaal geen sinterklaas vieren (komt dit niet voor in de inburgeringscursus?)
Maar dat meisje (7) is ook nog nooit iets uitgelegd over de sinterklaas.
En ik zag het al helemaal voor me die kinderen zingen bij hun schoen maar nooit gevuld ='(
Ik hoop niet dat ze denken dat Sint hen overslaat omdat ze stout zijn geweest..

Echt mn hart brak...

ps: niet verkeerd bedoeld ofzo maar vond het zo zielig

1 opmerking:

  1. Kun jij niet een cadeautje droppen bij het buurmeisje, als Sint? Ik vind het ook sneu klinken voor dat meisje...

    BeantwoordenVerwijderen