zaterdag 12 november 2011

Patroon baby spencer voor baby van 11-12 maanden (maat 68-74)



* aan ieder begin 2 losse haken deze staan voor 1 stokje
Dus bijvoorbeeld je moet een rij van 30 stokjes hebben is het 2 losse en 29 stokjes (samen 30)

1. Haak 34 losse, stokje in 3e losse, 31 stokjes in de opeen volgende losse.

2. *herhaal vorige rij nog 3 keer zodat je 4 rijen hebt van totaal 32 stokjes p rij

3. *Haak nu 2 rijen van 30 stokjes

4. *Haak nu 2 rijen van 28stokjes

5. *Haak nu 2 rijen van 26 stokjes + 3 losse

6. Haak nu 1 stokje in de 3e losse en 26 stokjes tot het einde

7 *Haak nu 28 stokjes + 3 losse

8. Haak nu 1 stokje in de 3e losse en 28 stokjes tot het einde

9. *Haak nu 30 stokjes + 3 losse

10. Haak nu 1 stokje in de 3e losse en 30 stokjes tot het einde

11. Haak nu 32 stokjes hecht af

Achterpand

Haak 34 losse, stokje in 3e losse, 31 stokjes in de opeen volgende losse.
Herhaal deze rij tot je er 18 heb gehaakt

Naai de stukken aan elkaar en de hals armsgaten en onderkant werk je af door 2 rijen vasten er aan vast te haken.

Je haakt trouwens van links naar rechts ipv van boven naar beneden

Hopelijk is dit duidelijk ik vind het patroon opschrijven moeilijker dan het haakwerkje zelf =D
Als je m uitprobeert laat me even weten of ie klopt
Liefs

1 opmerking:

  1. Welke haaknaald heb je gebruikt om deze maat te krijgen? Dan ga ik eens proberen of ik ook zoiets kan maken voor mijn Kleine Vent

    BeantwoordenVerwijderen