donderdag 1 september 2011

Je kind los laten in de grote boze wereld

Ik heb zelf altijd moeite gehad met de maatschappij zoals deze is, kinderen worden vol geduwd met snoep,suiker frisdrank en groeien op met geweld.
Ik ben omdat ik hier niet van hield flink gepest omdat ik hierdoor een buitenbeentje was.
Nu ik zelf moeder ben heb ik er nog steeds moeite mee en merk dat ik nog steeds moeite heb met de opvoeding van veel kinderen.

Vanaf vandaag ga ik Raf meer loslaten met naar school wandelen stap voor stap tot hij zegt dat het niet meer nodig zal zijn en met het spelen dat ie meer en meer aan de voorkant van het huis in de straat gaat spelen.

Ik wil hem zo graag de bescherming bieden die ik zelf nooit gehad heb dat het de verkeerde kant op dreigt te gaan vorige week drong het tot me door want ik moest mee naar buiten van hem om hem te beschermen tegen bijen en libelles.
Hij zal het moeten leren maar ik ook.
Nu heeft hij al best wat vriendjes waarmee hij speelt maar wat ik merk is dat je op 90% van de kinderen de sticker ADHD kan geven dat als ze 1 snoepje op hebben en dat hoeft geen eens ze nog geen seconde op hun kont kunnen zitten ja misschien zal je denken..dat is normaal toch?
Nou Raf kan heerlijk 1 uur zoet zijn met knutselen tekenen,auto's spelen puzzelen iets waarbij ik bij zijn vriendjes niet kan aankomen.
Nog zoiets het gevloek dat ze doen...maar goed ik wil niet oordelen
Ben ik nu zo gek dat ik niet wil dat mijn kind zo doet als de rest ???
Doe ik moeilijk?
(voor wie het nog niet wisten ik zelf krijg hier hulp voor)
Dit is een kan van mij waar ik niet over schrijf ik lijdt een dubbel leven voor de buitenwereld lijk ik de 'perfecte mama' maar ik heb zo mijn punten waaraan ik werken moet.
Vanmiddag gooi ik Raf met zn vriendje de speeltuin in en dan zoeken ze het maar 1 uurtje uit.
Ik ben het zat ik wil dit niet meer en ik hoop dat mijn kind zich niet zo enorm laat meeslepen hij is pas 5.
Ik heb kindjes om ze te helpen op tegroeien en te beschermen waar nodig ik wil ze de mooie kanten van de wereld laten zien, de natuur dat je elkaar met liefde en respect moet behandelen maar dat wordt je moeilijk gemaakt tegenwoordig kinderen gooie plastic op de grond rukken bloemen uit andermands tuin vinden het doodnormaal om met pistolen over straat te rennen want dat is stoer... stoer??!

Maar goed ik ga hier nu elke dag bij houden hoe het vergaan is ik laat m los maar hou mn hart vast.
Iemand die het herkend van zichzelf of van een bekende?
Ik heb best veel geblogt maar moet eerlijk bekennen het is maar een fractie van wat ik werkelijk ben het is niet alles.
Ik kan niet alleen maar bloggen over het stofzuigen of mn hobbies dit is ook wat mij bezig houdt en momenteel lastig is voor me.
Ging het maar gewoon om stoppen met roken dan was het gemakkelijker geweest maar helaas dit laatste wil en zal ik van me afzetten voor mijn kinderen.





3 opmerkingen:

  1. =) Dankjewel

    Vanmiddag is het goed gegaan ik heb m op een afstand verder naar school laten lopen en heb hem met dat vriend je van hem de speeltuin in geduwd en heb op 20 mtr afstand met Celeste zitten spelen en heb maar 1 keer hoeven waarschuwen..
    Maar goed ik vond dat ik het s onder ogen moest komen morgen gaat ie voor het eerst 1 uur op onze oprit in de straat spelen met stoepkrijt ofzo.. *eng*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg herkenbaar!!! Ik huiver soms ook over het loslaten. Zo moet mijn oudste dochter over twee weken naar Londen. Ze gaan met de bus naar Frankrijk, en dan met bus en al met de trein onder de Noordzee door naar Engeland.

    Het liefst zou ik gewoon zeggen dat ze niet meegaat!

    BeantwoordenVerwijderen