vrijdag 2 september 2011

Grote stap naar buiten

Een tijd gelede schreef ik over de boze buurvrouw die wilde dat ik de lavendel ging bij knippen terwijl er nog bijen door vlogen.

NOu vandaag heb ik Raf dus naar buiten gestuurd met zn stoepkrijt en zn fiets en ander speelgoed.
Zij heeft dus haar zoontje vandaag ook naar buiten gestuurd en die 2 hebben heerlijk gespeeld.
Ik heb door die vrouw een hele poos geen contact met hun gehad maar ja wie ben ik o die kinderen niet samen te laten spelen het zijn kinderen en dit probleem is iets tussen mij en de buuf.

Raf is van zn fiets gevallen maar stond al vrij snel weer op.
van 9.00 tot 12.00 buiten gespeeld daarna heb ik de stoute schoenen aangedaan heb ik Celeste in de buggy gezet heb ik wat oud brood gepakt en hebben we 1 /12 uur buiten gewandeld en eendjes gevoerd.

Nu denk je misschien ja dus ... voor mij is dit een hele stap ik heb besloten mijn angst voor bepaalde mensen opzij te zetten en de gedachte van mensen niet meer ga invullen iets waar ik vrij goed in ben.
Ze hoeven maar kwaad mn kant op te kijken en ik denk iets verkeerds gedaan te hebben terwijl ze misschien wel een rot humeur hebben om iets anders geen idee maar eigenlijk helemaal niet mijn zaak.
Ik ben als stadse naar een dorp verhuist ...zowel een slimme als domme keus geweest.
Negatieve kant is denk ik dat je als buitenstaander/vreemde altijd wel een vreemde blijft en vrij moeilijk in contact komt met de mensen en zeker als je een probleem hebt zoals ik.
Het positieve is iedereen zegt hier hallo iets waar ik niet aan gewend was en ik me zelfs ging afvragen... mensen ze het wel? sommige mompelen hallo alsof het robots zijn die niet beter weten.

Maar goed heb besloten dat ik het me niet meer ga afvragen want het heeft geen zin en het zijn mij zaken niet.

Nu ben ik terug en zitten we hier rustig af te koelen van het warme weer met een ijsje.
ik ben bekaf maar morgen doen we het weer tot dat ik er aan gewend ben.
Ik moet wel ik wil dat mn kinderen deze angsten niet krijgen.
En ze zullen ooit zelfstandig moeten zijn als ze volwassen zijn.

Dus ik heb het goed gedaan vind ik zelf haha =D

Oja en de lavendel die uitgebloeid was heb ik bij geknipt haha dat was ik vergeten erbij te zeggen.

1 opmerking:

  1. Hoi Famke,
    Top!!!!!!trots zijn opjezelf!En doorgaan in vol vertrouwen, alles is te overwinnen!!!
    Zonige groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen