maandag 8 augustus 2011

Koelkast ontdooien


Toe aan een nieuwe koelkast.
De koelkast sluit niet zo supergoed meer.
In plaats van het vriesvak ondooien ontdooi ik nu 20 cm dik ijs op de achterwand van onze koelkast.
Ik weet het niet zeker maar denk dat het komt doordat we aan een nieuwe toe zijn terwijl ie maar 4 jaar oud is (is toch niet zo oud??)

Gelukkig hebben we nog een tafel model in de garage staan dus na de vakantie maar s kijken of we die kunnen verplaatsen naar de keuken.
Hopelijk heb ik deze koelkast ondooit voor de spullen dat zijn 20 cm dik ijs is lastig weg te krijgen.

Wat gebruik ik ervoor:
Föhn
ijskrabber
pannen heet water
en de koelkast uit gezet
Veel geduld

Iemand nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Vier jaar lijkt me inderdaad helemaal niet zo oud! Het pannetje warm water doe ik ook altijd; die tip heb ik weer van mijn moeder geleerd.

    Verder helaas geen goede ideeën. Volgens mij ben je al heel goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mijn koelkast heb ik ook steeds zo'n plak ijs achterin. Als ik het eraf haal zit het er in een week weer. Ben dus heel benieuwd of dat bij jou ook zo is. De mijne sluit overigens wel goed. Maar hij is wel bijna 10 jaar oud.
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen