donderdag 25 augustus 2011

Huishouden afvinken



De laatste tijd heb ik moeite met structuur te houden als het gaat om mijn huishouden alles lijkt veel en de dagen gaan zo snel dat het soms lastig is alles in 1 dag te proppen.
Dus dan maar een lijstje schrijven en die afvinken.
Iemand gaf me van de week het idee mijn afvink huishoudlijstje te laten zien ;)


In de ochtend

Afwas
Was
Stofzuigen

In de Middag
Koken
Wasvouwen
Opruimen

Extra
Wasopbergen

Het lijkt niet veel maar tussendoor moet je je kind brengen en halen van school eten maken, voeden zelf ontbijten/lunchen niet te vergeten douchen en natuurlijk kruip ik in mijn eigen tijd graag achter de pc.
Tegen de tijd dat het etenstijd is ben ik kapot en wil ik alleen nog maar naar bed.
Respect voor de vrouwen die ook nog s een baan hebben buitenshuis =D
Blij dat we deze niet meer hebben hihi (hoor mij 's zeuren)

Wat is jou dagelijkse huishoud ritme?

4 opmerkingen:

  1. euh niet...
    althans niet dagelijks, wel wekelijks.. alles wat gedaan moet worden in huis en soms wordt er weleens wat doorgeschoven naar de week erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi famke,
    Ik ken het verschijnsel wat is de dag kort!
    Goed dat je en afvinklijstje hebt gemaakt.
    Succes en blijf vooral de tijd voorjezfl inplannen!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja, met kinderen om je heen lijkt het alsof je weinig doet...maar al die kleine dingetjes tussendoor en met hen maken je dag zo vol.
    Ik maak elke zaterdag een lijstje voor elke dag van de volgende week, maar helaas lukt het te vaak niet om alles op de geplande dag af te vinken...Ik heb 13 acties die ik elke week gedaan wil hebben (stoffen zuigen dweilen sanitair spiegels prullenbakken magnetron afzuigkap koelkast wasbak gasfornuis weekmenu boodschappenlijst) en daaromheen komt dan nog het bedden opmaken/opruimen/koken/wassen/vouwen..en vergeet dan niet het opvoeden/troosten/sussen/lachen/huilen/praten en wat een moeder allemaal nog meer doet met de kinderen...nee, ik zou niet weten hoe ik er nog een baan tussen zou moeten proppen.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... :)

    Je weet hoe het hier gaat geloof ik...

    kusje!

    BeantwoordenVerwijderen