zaterdag 9 juli 2011

Bijna van de fysio af!


Dat weten jullie niet maar mn zoontje loopt al bij de fysio sinds ie lopen kan, hij is altijd heel voorzichtig geweest met bewegen en als ie een stoepje af moest had ie ondersteuning nodig.
Hij heeft veel achter gelopen met motoriek.
1 en half jaar geleden kwam ie hier op een nieuwe school en de juf stelde ergotherapie voor.
Na 6 weken stopte we al weer omdat die vrouw de oorzaak van het slechte bewegen bij mij ging zoeken (waardoor ik me super slecht voelde) en iedere keer als ie thuis kwam van de ergo kwam ie met oefeningen thuis als knuffels op m gooien en lijntjes tekenen en schrijven, terwijl hij nog niet springen kon en klimmen ik toen zwanger dus ik flipte iedere keer wat heeft die jongen aan klei als ie moet leren springen?! Snap jij t? Nu begreep ik wel dat die knuffels m bewust moesten maken van zn lichaam, maar goed ik zag t niet zitten hiermee door te gaan en we waren over gestapt naar een gewone fysio therapeut.

Het resultaat nu is dat ie klimmen kan springen tot knie hoogte, rennen,huppelen en van 1 mrt hoogte durft te springen! Hij is weer helemaal bij en zit op t gemiddelde.
Hij zal wel altijd eerst de kat uit de boom kijken voor hij iets zal doen iets wat een gemiddeld kind niet echt doet die denken niet die doen gewoon.Maar toch ik ben apetrots.
Deze fysio heeft voor elkaar gekregen wat die andere therapeuten niet lukte.
Nu wordt de therapie af gebouwd en hoeft ie nu nog maar 4 keer.

Van de vakantie kijken of ie kan leren fietsen, de druk hier in het dorp is hoog want de meeste kinderen hier rijden met 3 jaar al zonder zijwielen rond. (concurrentie strijd tussen de ouders)
Maar goed dat komt vanzelf wel ik ben super trots op mn jongen!

1 opmerking:

  1. Lieve Famke, meis laat je niet gek maken door wie dan ook,onze zoon 'vloog met zijn 6e jaar nog met zijwieltjes door de buurt en geloof me het komt allemaal goed..Hij is nu afgestudeert aan de Hoge school en kan fietsen als de beste ;)

    BeantwoordenVerwijderen