zondag 24 april 2011

Recept baby billen doekjes

Wat ik nu doe want heb de kans nog niet gehad om bij tuinen te kijken of ze nog iets huidvriendelijkers hebben.






Wat heb je nodig:

Babybodylotion
Babyschuim bad
1 Beker warm water (400 ml)
1 lepel (theelepel)
1 chinees afhaal bak of een ander bakje
Stapeltje hydrofiele washandjes stuk of 10 (of je knipt in een hydrofiele doek lapjes en als je handig ermee bent zoom je die af)

Bereiding:
1.Doe een theelepel babyschuimbad en een theelepel bodylotion in de beker warm water roer deze of als er een deksel op kan schudt het door elkaar (bodylotion kan een beetje gaan klonteren maar is niet erg). Laat een paar minuutjes staan.

2.Ik zelf vouw de washandjes door midden en leg deze in de bak.

3.Giet t mengsel er over heen keer de doekjes nog een paar keer om zodat ze goed door weekt zijn en giet af knijp t overtolige vocht uit de doekjes en leg t terug in het bakje en dek deze af.
Klaar!




Als ik wat beters gevonden heb komt er een vervolg op dit blog.


Gebruik het nu al 3 dagen en vind dat het beter is voor haar de billen, normaal kon ik aan de slag met de sudo omdat na zo'n dag vegen de liesjes en naadje rood waren van de kant en klare doekjes.







1 opmerking:

  1. Ik maak ook zelf billendoekjes.
    Een rol ongebleekt wc papier. Velletjes afscheuren. Die leg ik in een zwitsal doosje. Een eetlepel kokosvet van de biowinkel, een kopje water in een pannetje, piepklein scheutje weleda wasgel, over de doekjes gieten. Doosje dicht en klaar. Puur natuur, en goedkoop.
    Mijn lieve man heeft nooit rooie of open billen.

    BeantwoordenVerwijderen